Milujete extrémní překážkové závody a chtěli byste na sobě více zapracovat? Běžíte letos svůj první závod a třeba je to právě Runex race? Připravili jsme pro vás pár rad, jak se na takový závod připravit.


1. Trénuj vytrvalost

I když byste si mohli myslet, že pro trať kolem 5 km to není důležité, tak se velice pletete, proto běhejte, protože jen vaše nohy vás donesou až do vysněného cíle.

Pokud s během teprve začínáte, netlačte na pilu. Vhodnou formou pro nováčky je indiánský běh. Až budete zvládat souvislý běh, tak postupně běžecké tratě prodlužujte. Nezapomínejte zapojovat do svých tréninků pomalé běhy, díky kterým trénujete svůj kardiovaskulární systém, a rychlé běhy (intervaly, fartleky), které jsou vhodné pro trénování rychlosti a výbušnosti. Čas od času vyražte do kopců, protože málo který závod se běží po rovině.


2. Snažte se zapojovat silové tréninky

Sílu na závodě budete také potřebovat, proto zařaďte silový trénink 2-3x do týdne. Může to být doma, v posilovně nebo na workoutovém hřišti. Vhodnými cviky jsou dřepy, kliky, shyby, výpady a další. Nezapomínejte také na core trénink (zaměřený na střed těla). U hodně překážek Vám to pomůže jako například na balančních překážkách. 

3. Regenerace a protahovačky jsou důležité!

Ano, i čas odpočinku vás posouvá dál! Před i po tréninku byste se měli vždy důkladně protáhnout, aby vaše svaly nebyly zkrácené. V průběhu vašeho týdenního plánu nezapomínejte na dny odpočinku (nejlépe 2). Můžete se jít projít, zajít na kávu s přáteli, ale také zajděte občas do sauny, vířivky, nebo si dopřejte masáž.

4. Špatné počasí? No a co!

Venku prší, sněží nebo padají trakaře? I takové počasí by vás nemělo odradit, běháte přeci extrémní závody. Nehostinné podmínky vás můžou posílit, ale vždy buďte opatrní. Samozřejmě, pokud je opravdu hnusně, zajděte raději do posilovny.

5. Stravování

Strava a výkon spolu souvisí, proto byste neměli sami sebe odflakovat laciným a nekvalitním jídlem. Dopřejte tělu dostatečné živiny, aby mohlo lépe regenerovat. Jezte 5-6x denně podle intenzity zatížení. Naslouchejte svému tělu, hodně často nám říká, co právě potřebuje (tím není myšleno sníst půlku Nutelly 😀).

Snad vám těchto drobných 5 rad pomohlo a budeme se těšit na startu na Runex race 2020! 


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *